هویت

هویت

درد و دل
هویت

هویت

درد و دل

"معراج فکر انسان"

گفت:«آنجا چشمه ی خورشیدهاست

آسمان ها روشن از نور و صفاست

موج اقیانوس جوشان فضاست.»

 

باز من گفتم که:«بالاتر کجاست؟»

گفت:«بالاتر،جهانی دیگر است

عالمی کز عالم خاکی جداست

پهن دشت، آسمان بی انتهاست»

 

باز من گفتم که:«بالاتر کجاست؟»

گفت:«بالاتر از آنجا، راه نیست

زان که آنجا بارگاه کبریاست

آخرین معراج ما عرش خداست!»

 

باز من گفتم که:«بالاتر کجاست؟»

لحظه ای در دیدگانم خیره شد

گفت: «این اندیشه ها بس نارساست!»

گفتمش:«از چشم شاعر کن نگاه

تا نپنداری که گفتاری خطاست:

 

      دورتر از چشمه ی خورشیدها؛

                 برتر از این عالم بی انتها؛
                           باز هم بالاتر از عرش خدا

                                    عرصه ی پرواز مرغ فکر ماست

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عین پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.ooo111222.persianblog.com

عشقی که در یک نگاه...

وجودی را به اتش میکشد

در نیم نگاه به سردی قطب جنوب خواهد شد!

احمد پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:08 ب.ظ http://neghab.blogsky.com

فکر...فکر...
این درسته!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد